شاخه های رشته معماری و معرفی آن‌ها شهر معمار | 3darchitecture

از این رو رشته معماری به عنوان یک تخصص چند رشته ای شامل آموزش مباحث فنی و مهندسی می شود . از خلاقیت ، ذوق هنری و زیبا شناسی و مهارت های حرفه ای بهره می گیرد و مباحث علوم اقتصادی ، اجتماعی و روانشناسی را نیز در بردارد . در واقع می‌توان گفت دانشجویانی که رشته مهندسی عمران می‌خوانند بیشتر با سازه‌ها کار دارند و طراحی و زیبایی را در اولویت کار خود قرار نمی‌دهند.

از آثار مدرن ایرانی می‌توان به ایستگاه قطار تهران، بانک ملی، مدرسه دارالفنون، کاخ شهربانی، آرامگاه فردوسی و سعدی نام برد. بعد از جنگ جهانی اول همزمان با روی کار آمدن سلسله پهلوی مجله خبری معماری سه بعدی‌ مدرن ایران شروع شد. چون هنر پست‌مدرن با هدف نقد عقلانیت مدرنیست و هجو اصالت کلاسیک‌ها شکل گرفته، تا می‌تواند از آثار آنها بهره می‌برد. ساختمان‌هایی که بر اساس معماری پست مدرنیستی ساخته می‌شوند هم نظم خاص خود را دارند. عملی کردن این سبک در آن زمان، به منظور استفاده از معماری برای خلق زندگی بهتر برای شهروندان بود. عقیده سبک فانکشنالیسم این است که طراحی ساختمان باید منعکس‌کننده هدف و عملکرد آن باشد.

  • بسته به اینکه آیا یک معمار فریلنسر هستند یا در یک شرکت استخدام می‌شوند، ممکن است از دفتر خود، گاهی اوقات از خانه یا تعدادی از دفاتر شرکت کار کند.
  • به تعریف اجمالی در خصوص اینکه معماری چیست، معمار کیست و چه ویژگی هایی دارد می پردازیم.
  • باوجود بحران‌های زیست‌محیطی و کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی نیاز به راهکارهای توسعه پایدار و معماری پایدار به‌منظور مدیریت مصرف انرژی و کاهش زیان‌های خطرناک انسانی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

10 – همکاری با کلیه متخصصینی که کار آن ها به نحوی با ساماندهی محیط زیست مرتبط است . مانند اکولوژیست ها ، اقلیم شناسان ، جغرافی دانان ، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی و … انسان سنتی استعداد آفرینندگی خود را برگرفته از خداوند می داند به همین دلیل از نگاه سنت معماری به عنوان هنر آفرینش و آراستن کالبد زندگی شناخته می شود . لذا پیش از آموزش معماری لازم است که دیدگاه فکری ای که آموزش در آن انجام می گیرد و تعریف معماری بیان شود .

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل

درحقیقت، این اصل منطقِ تازه‌ای در زمینه معماری با توجه به پیشرفت‌های حاصله همراه دارد و آن تولید فضاهای احساس‌برانگیزی است که در عین حال انتزاعی ولی بسیار ملموس‌اند. علیرغم جابجایی مرزهای واقعیت در جهان به قصد پیشبرد و ترکیب نو، هنوز تفکری اساسی از این نوع رابطه در کشورمان دیده نشده و کمیابی آن به وضوح حس می‌شود. بدین سان برای محک این فرم حضور، در روشی خاص، انسان و طبیعت برای بازتولید یک تعامل نوآفرین در معماری، در دنیای دیجیتالی ارزیابی می‌شوند. منظور از انجام پژوهش، سنجش حس حضور در طبیعت مجازی با آشکارسازی نظام معیاری آن (سنجش ابزار واقعیت مجازی) و همچنین جهش این پیوند در معماری با تعیین شاخص‌های سازنده آن است. فرایند تحقیق، نخست مبتنی بر مطالعات اسنادی طبق مرور مستندات مربوط به تحقیقات بارز و برجسته با استفاده از منابع کتابخانه‌ای بدست آمده است. در ادامه آن، الگویی از به محک در آوردن این حس در معماری توسط محققین این پژوهش پیشنهاد شده است.

گرایش بازسازی پس از سانحه

داوطلبان باید توجه زیادی به جنبه هنری این رشته داشته باشند. دانشگاه هر آنچه را که باید بدانید به شما آموزش نمی‌دهد، اما استعدادهای خلاقانه شما را شکوفا می‌کند و ذهن شما را به روی ایده‌های جدید باز می‌کند. با شروع کار در این زمینه، با تجارت و جنبه‌های فنی معماری آشنا خواهید شد. شما همچنین ارتباطات و روابط مفیدی با پیمانکاران، مهندسان و مشتریان ایجاد خواهید کرد. طراحی نیست، بلکه هماهنگی پروژه‌ها، حل مشکلات طراحی و نظارت بر جزئیات ساخت و ساز است. همه این وظایف گاه پیش پا افتاده و غیر الهام بخش به یک طراحی موفق منجر می‌شود.

به عقیده منتقدان این سبک معماری زیبایی‌شناسی نیز به اندازه دیگر قابلیت‌های بنا اهمیت دارد. در هنر پست‌مدرن هجو کردن، پارودی، اغراق در کلیشه‌ها، کولاژ ساختن از سبک‌های مختلف و گوناگون بسیار جذاب است. در نوع مدرن آن آثار هنری تماما رنگ و بویی غربی دارند و تصور اینکه بخواهند از چند فرهنگ در کنار هم استفاده کنند، خیلی آسان نیست. معمولا از این سبک در ساختمان‌های دولتی، آموزشی و آپارتمان‌های مسکونی بلند استفاده می‌گردد. ساختمان‌هایی که با سبک بروتالیسم ساخته می‌شوند، با بتن زبره پوشانده شده و دارای هیچ‌گونه روکشی نمی‌باشند.

اگر در آپارتمانی کوچک زندگی میکنید و یا در خانه کارمیکنید و مجبور هستید از فضای کوچک خانه برای کار هم استفاده کنید، این ایده … انتخاب و خرید مبل کار دشواری است؛ مبل کالای گران قیمتی است و اگر انتخاب مناسبی داشته باشید تا چند سال لازم نیست این هزینه … با دیدن فضاهای دلنشین و اتاق های رنگارنگ بخش دکوراسیون داخلی منزل، شاید شما هم به این فکر افتاده باشید که تغییری در رنگ اتاق …

http://1biti.ir