سوال درباره مجتمع مسکونی سوال در مورد مجتمع مسکونی مشاوره حقوقی مجتمع مسکونی | 3darchitecture

و هر سه بلوک دارای عناصر بام سبز، به علاوه سیستم های گرمایش خورشیدی روی پشت بام هستند که بیش از نیمی از آب گرم ساختمان ها را تامین می کند. در زمینی به مساحت حدود 80 هکتار در تهران ، طرح مجتمع مسکونی ارتش توسط هوتانپی در یک مسابقه معماری انتخاب شد. با تقاضای پیمانکار برج با 20 تا 30 طبقه ،مهمترین عامل طراحی ایجاد تداخل حداقلی بین مسیرها و خیابان ها و همچنین مکانهای سبز مناسب برای ایجاد راحتی و رفاه برای ساکنان بود. مجتمع های مسکونی ۱۴ طبقه هستند که هر طبقه شامل ۴ واحد با 2 خط آسانسور، بدون پارکینگ مسقف اما دارای پارکینگ در داخل محوطۀ مجتمع مسکونی در جلوی بلوک و انباری داخل واحد است.

  • با درود در یک مجتمع مسکونی 133 واحدی ساکن هستم و اساسنامه مجتمع تنها با امضاء چند نفر عضو قدیمی به تصویب رسیده است و ثبت قانونی نگردیده است 2 سوال دار …
  • کلیه مراحل اجرایی از جمله اسکلت ( شامل بتن و اسکلت ) و نظایر آن مطابق آیین نامه های اجرایی و مقررات ملی ساختمان و زیر نظر سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان انجام شده است.
  • از ویژگی های اصلی این مورد می توان به نزدیکی به مراکز اداری و تجاری شهر و همچنین آب و هوای مناسب اشاره کرد.
  • این پروژه توسط تعداد قابل توجهی مدارس، مراکز آموزشی، بیمارستان، مراکز بهداشتی، بازار، مراکز خرید، رستوران، کافه، پارک و امکانات توریستی و خدماتی احاطه شده است.

این منطقه از سمت شمال به بزرگراه شیخ فضل الله نوری و محله زیبای خرگوش دره ختم می شود و از سمت جنوب نیز به بزرگراه شهید لشکری می رسد. از مهم ترین بخش های این محله حضور کارخانه ارج در این شهرک می باشد. ابن ساختمان در زمان خود بلندترین ساختمان مسکونی در تهران به شمار می‌رفت.

انتخاب محل برای هر ساختمان کاری بسیار مهم و کارشناسانه بوده و باید با دقت بسیار زیاد توسط یک مهندس مجرب انجام گردد. الزامات سایت برای ساختمان‌هایی با اشغال‌های مختلف متفاوت است. نیاز اصلی سایت منطقه، طراحی یک مجله خبری معماری سه بعدی گسترده میباشد.

به دلیل استفاده از نور مناسب و هوای فراوان و همچنین برای جلوگیری از تسلط بیش‌ازحد ساختمان‌های مجاور، جهت حفظ حریم ساکنین انتخاب سایت بزرگ تا حدود بسیاری این‌چنین مشکلات را حل می‌نماید. یکی از قدیمی ترین محله های تهران که قدمت آن به اواخر دوره پهلوی می رسد. این منطقه که پیش از این بخشی از منطقه 5 به حساب می آمد هم اکنون مرز بین منطقه 22 و 21 می باشد و جزء اراضی منطقه 21 محسوب می شود.

طراحی کافه گالری

داشتن فضاهایی ویژه در یک مجتمع ، به نوعی که ساکنین بتوانند اوقاتی خاص را در این فضاها بگذرانند، از مواردی است که می‌تواند تفاوت میان یک مجتمع مسکونی فوق العاده و پیش پا افتاده را برساند. این طراحی‌ها می‌توانند در محوطه لحاظ شوند و یا در فضاهای داخلی. برای مثال برای برج‌های ساحلی سرخرود و یا یک برج مسکونی در مازندران، می‌توان با داشتن یک لابی زیبا با یک کافی‌شاپ رو به دریا، بخشی از این نیاز را برآورده کرد. داشتن مسیر دوچرخه سواری و پیاده‌روی در محوطه و یا زمین بازی کودک و بزرگسال نیز بر ارزش مجتمع‌های مسکونی می‌افزاید.

انواع مجتمع های تعاونی ساز در شهر پردیس

مفهوم پروژه که مساحت 1000،000 متر مربع دارد ، بر اساس یک حلقه خارجی شکل گرفته است. از امکانات این مجتمع مسکونی لوکس می توان به سینما سه بعدی، سالن اسکواش، استخر اشاره کرد. در قسمت دوم فایل یک مجتمع مسکونی در کشور اتریش بررسی شده است که معمار آن ایرانی می باشد. مجتمع مسکونی ویلاشهر نیز از دیگر مجتمع های مسکونی است که در این فایل تحلیل شده است. در این فایل دو مجتمع مسکونی در اصفهان و اهواز بطور کامل مورد تحلیل قرار گرفته است.

این گروه از مجتمع های مسکونی یا منازل ویلایی از سایر واحدهای مسکونی این شهر شیک تر هستند و از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به آنها برخوردارند. اشخاص با خرید زمین ویلایی در شهر پردیس اقدام به ساخت این مجتمع های مسکونی کرده اند. قبل از پرداختن به معرفی شهرک‌های مسکونی معروف پایتخت، ابتدا اجازه دهید به شما بگوییم این شهرک‌های معروف بیشتر در کدام مناطق تهران قرار گرفته‌اند.

مجتمع مسکونی کوهساران پردیس در 8 طبقه و 135 واحد در فاز 11 شهر جدید پردیس در دست ساخت است. مجتمع مسکونی باران پردیس در قالب 153 واحد مسکونی برای اقشار متوسط احداث می شود. این مجتمع مسکونی دارای طراحی جدید و متفاوتی نسبت به مجتمع های دیگر است. مجتمع های مسکونی مسکن مهر پردیس دستۀ سوم مجتمع های مسکونی این شهر هستند. این مجتمع های مسکونی در فاز های 5، 8، 9 و 11 شهر پردیس قرار دارند. مجتمع های مسکونی پردیس در کل به سه دستۀ کلی مجتمع های مسکونی شخصی ساز، مجتمع های مسکونی تعاونی ساز و مجتمع های مسکونی مسکن مهر تقسیم می شوند.

از جمله ویژگی های مجتمع مسکونی نیاوران می توان به محوطه سازی زیبا و نمای منحصر به فرد بنا اشاره کرد. از دیگر نکات مهمه پلان این مجتمع مسکونی می توان به رعایت تناسب بین توده و فضا اشاره کرد. طراحی واحدهای مسکونی با توجه به تعداد خواب و مساحت‌های آن‌ها (باید توجه به ابعاد و استانداردهای هر فضا داشت؛ زیرا پلان‌هایی که در آن‌ها توجه به ضوابط شده باشد زندگی در آن برای افراد ساکن به بهترین وجه شکل می‌گیرد). چیدمان مطلوب بلوک‌ها نسبت به‌هم، جهت ایجاد محوریت فضایی، نوع واحد مسکونی، ابعاد و زیربنا، تعداد اتاق‌ها، ریز فضاهای موجود واحدها که باید طبق ضوابط نظام‌مهندسی طراحی گردند. مجتمع مسکونی نرگس پردیس در سال 1389 در قالب 8 بلوک و 250 واحد به بهره برداری رسید.

دارای امکانات حمل‌ونقل خوبی مانند راه‌آهن، اتوبوس، برای رفتن به اداره، دانشگاه، بازار و غیره وجود داشته باشد. وجود فضاهای مطلوب جهت تجمع و حضور همسایگان در کنار یکدیگر. مجهز بودن به پارکینگ، برخورداری از آسانسور، دید مناسب به مناظر بیرون و غیره که این‌ها همه باعث رفاه ساکنین می‌شوند. انشعابات آب، برق و گاز در فاز ۱۱ پردیس در مناطق ۴ و ۵ تکمیل شده و در مناطق 1، 2 و 3 نیز در حال تکمیل شدن هستند یا تکمیل شده اند.

http://1biti.ir