روند طراحی مجتمع مسکونی | 3darchitecture

دارای ۱۰۴ واحد مسکونی می باشد و واحدهای تجاری و مجموعه اداری نیز دارد. این برج در زمینی به مساحت نزدیک به ۵۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این ساختمان دارای 10 طبقه واحد های مسکونی می باشد و 6 طبقه دفاتر اداری است و 2 طبقه واحد های تجاری دارد. امروزه شاهد طراحی مجتمع های مسکونی با حفظ محیط زیست و با استفاده از معماری سبز بسیار خلاقانه طراحی می شوند. آنچه در زندگی داخل ساختمان های مسکونی روی می دهد در تضاد آشکاری با زندگی بیرونی قرار دارد آزادی هایی که مردم در دورهمی ها مهمانی ها و تجمع های فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی خود دارند در بیرون خانه محدودتر و ممنوع است. مدیر مجتمع مسکونی اقدام به نصب سیستم rfid نموده است و اینجانب مالک یکی از واحدها میباشم و دارای خودرو دوم هستم.

یک مجتمع مسکونی مناسب، بی شک پارکینگی درخور نیز نیاز دارد. این پارکینگ‌ها می‌توانند در سطح زمین تعبیه و طراحی شوند و یا می‌توان به طراحی پارکینگ زیرزمین اندیشید، به هر حال بسته به امکاناتی که بستر طرح در اختیار ما قرار می‌دهد، طراحی پارکینگ با ظرفیت مناسب، خالی از لطف نیست. این یعنی حداقل 200 نفر، در کمترین حالت ممکن، در این مجتمع سکونت دارند.

طراحی متناسب با هدف مشخص شده است و – به لطف نمای سبز رنگ – به آرامی با منظره طبیعی اطراف ترکیب می شود. ساخت و ساز در سال 2006 آغاز شد و پروژه در سال 2010 به پایان رسید. در مجموع، 120 واحد ارزان قیمت با فضای داخلی شیک مدرن با در نظر گرفتن اجاره کنندگان جوان ساخته شد. این پروژه که در سال 2010 تکمیل شد، توسط شورای شهر Courbevoie، که با سازمان مسکن اجتماعی Groupe 3F همکاری کرد تا یک مسابقه طراحی را آغاز کند و در نتیجه نقطه نهایی را در منطقه پر کند، سفارش داده شد. در معرفی مجتمع های مسکونی پردیس، یک مجتمع مسکونی ویلایی معمولا سه واحد آپارتمانی به صورت تک واحدی وجود دارند.

  • مجتمع‌های مسکونی ساختمان‌های بزرگی هستند که شامل خانه‌های جداگانه برای خانواده‌های مختلف می‌باشند.
  • معماری این بنا توسط فرزاد دلیری و امید غلامپور انجام گرفته است.
  • عنوان اصلی این برج‌های درواقع مجتمع مسکونی کوی نوبنیاد ونک است.
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت تجارت شخص به شخص ایرانیان می‌باشد.
  • یک مجتمع مسکونی مناسب، بی شک پارکینگی درخور نیز نیاز دارد.

این مجتمع مسکونی می‌تواند یکی از برج‌های ساحلی سرخرود باشد، یک شهرک ویلایی در مازندران باشد و یا یک مجتمع مسکونی در هر نقطه دیگر از دنیا. در طراحی تمام این موارد، با توجه به موارد خاص متوجه هر پروژه، قطعا تفاوت‌هایی لحاظ می‌شود که متناسب با آن مورد خاص است ولی اصول و مواردی را نیز در تمامی آن‌ها به صورت اشتراکی می‌توان پذیرفت و به عنوان مبنا معرفی کرد. مجتمع مسکونی یاسمن شامل 86 واحد از جمله پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس است که در 2 بلوک 7 طبقه ساخته شده است و در فاز 3 شهر پردیس قرار دارد.

درباره بیا پردیس

معماری سبز در فرانسه، سال‌هاست روندی رو به رشد دارد و این مجموعه نیز در همین راستا قابل بررسی است. این برج، بلندترین برج مسکونی پایتخت است که در بخش شمالی بزرگراه حکیم قرار دارد. برج بین‌الملل در 56 طبقه ساخته شده است که شامل 555 واحد مسکونی در قالب سوئیت آپارتمان، آپارتمان دو خوابه، آپارتمان مجله خبری معماری سه بعدی سه خوابه، آپارتمان چهار خوابه و پنت هاوس تریپلکس و 17 واحد تجاری است. ارتفاع این برج به 162 متر می‌رسد و در برابر زلزله 10 ریشتری مقاوم است، در نتیجه در کنار بلندترین برج می‌توان لقب مقاوم‌ترین را نیز به آن داد. تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی ایده‌آل در این برج قرار دارد.

در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

امکانات

خط دید ایجاد شده درتقاطع ها، باید معمولا ۹۰ متر دید بدون مانع از فاصله ۹ متری در تقاطع یک معبر دسترسی و یک معبر پخش کننده، و از فاصله ۶۰ متری در تقاطع دو معبر دسترسی با یکدیگر ایجاد نماید. به منظور حصول اطمینان از زه کشی مناسب در سراسر نظام، شیب در تمتم طول معابر می بایست دارای زاویه حداقلی برابر ۲۰۰/۱ باشد. شیب های بیش از ۱۰/۱ در هنگام یخبندان خطرناکند و شیب های بیش از ۱۷/۱ استفاده از معبر را برای وسایل نقلیه خدماتی چون وانت، مینی بوس، اتوبوس و کامیون دشوار و گاه غیر ممکن می سازد. طول یک بن بست باید در حد و حدودی معقول بوده و هیچ گاه از ۱۸۰ متر تجاوز ننماید.

مجتمع مسکونی معروف دنیا

این موضوع باعث می شد که ناچار طبقه همکف کاملا به پارکینگ اختصاص پیدا کند و به منظور تامین پارکینگ ها، پله های ارتباطی طبقات در منتهی الیه شمالی زمین جانمایی شد. این موضوع کیفیت دسترسی اصلی به طبقات را نامطلوب می کرد چون بایستی از داخل پارکینگ این دسترسی تامین می شد. علاوه بر این به دلیل عقب نشینی از امتداد خیابان جنوبی که از ضوابط شهرداری این منطقه می باشد، فضای باقیمانده ی محوطه ی جنوبی بسیار محدود بود. پروژه مسکونی آساما شامل سه بلوک شانزده طبقه در زمینی به مساحت 5944 متر مربع و زیر بنای متر مربع و 3867 متر مربع محوطه سازی به همراه 168 واحد مسکونی می باشد.

http://1biti.ir