رشته مهندسی معماری: صفر تا صد معرفی رشته معماری در ایران و جهان | 3darchitecture

تفاوتی بنیادین را در ساخت جرزهای باربر به وسیلهٔ روی هم قرار دادن بلوک‌ها (سنگی، خاکی یا مصالح دیگر) و استفاده از قاب‌ها یا اسکلت‌هایی که با عناصر غیر باربر پوشیده می‌شود می‌توان مشاهده کرد. در تاریخ معماری غرب معمولاً روش اول، روش غالب ساخت بوده‌است. در معماری ژاپنی، معماری چینی و معماری عشایری روش دوم بیش‌تر مشاهده می‌شود. این رده‌بندی برای قرن‌های زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود.

  • البته در زمینه طراحی و پیاده سازی ایده ها مهندس معمار نمی تواند با خیال آن که اجرا صرفا به عهده مهندس عمران است فکر کند که دیگر هیچ گونه مسئولیتی در حوزه اجرا ندارد .
  • رشته‌ی تکنولوژی معماری به افرادی نیاز دارد که هوش خیلی زیادی داشته باشند و توانایی این را داشته باشند که به‌طور مداوم خود را به‌روز کنند.
  • داشتن سرپناه همیشه از اولین و مهم ترین نیاز های بشر بوده و هست .
  • در مقابل آن، طراحی داخلی بیشتر مربوط به ایجاد فضایی با اوج جذابیت برای کاربر، مدیریت فضا و زیبایی فضای، ارتقا عملکرد فضای داخلی است که از دکوراسیون همراه با روش استفاده هوشمندانه از عناصر ساختاری به دست می‌آید.
  • خاصه اینکه به ما کاربرد خط کش و پرگار را می آموزد تا در تهیه نقشه های ساختمان در محدوده املاک آمادگی یابیم و گونیا و تراز و شاغول را به درستی به کار بریم.

8- مشارکت در پروژه‌های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی. 13 – معمار در طول دوران تحصیل به کار با نرم افزار های نقشه کشی و طراحی آشنا می شود . اگر این آشنایی سطحی با کار بیشتر به تسلط تبدیل شود می تواند منبع درآمد خوبی داشته باشد .

فیلم مستند «My Architect»؛ بررسی زندگی معمارانه لوئی کان

رشته‌ی مدیریت پروژه و ساخت مجموعه‌ی پروژه‌های عمرانی بدون توجه ویژه جزئیات اجرای آن را هدف قرار می‌دهد و مباحث خود را پیش می‌گیرد اما رشته‌ی مهندسی مدیریت ساخت با دیدی عمرانی به جزئیات طرح و نحوه‌ی ساخت آن می‌پردازد. این بدین معنی است که داوطلبان نمی‌توانند بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری برای این رشته تحصیل کنند. اما دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی با توجه به سابقه تحصیل داوطلبان بدون کنکور دانشجو قبول می‌کنند. بنابراین رشته مهندسی مجله خبری معماری سه بعدی بدون کنکور فقط در دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی امکان‌پذیر است.

انواع معماران

همه ما دوست داریم در ساختمانی زندگی کنیم که نمایی چشم نواز و متمایز داشته باشد؛ با این حال نمای ساختمان باید با سایر ساختمان … بر اساس تحقیقات احساس فعلی شما با رنگ دیوار و فضایی که در آن قرار دارید ارتباط مستقیم دارد. منبت کاری چیست منبت کاری شاخه ای از صنایع دستی است که در آن نقش ها به صورت برجسته روی سطح کار ایجاد میشوند.

در ابتدا بهتر است بدانیم که انجام هرکاری با ابزار مناسب بسیار آسان‌تر خواهد بود. برای مونتاژ دوچرخه، تعمیر و نگهداری دوچرخه، نیازی به مجموعه … آموزش ساخت استند یا زیر مانیتوری DIY در خانه امروزه اکثر افراد مدت زمان طولانی را جلوی مانیتور به سر می‌برند. ظرف های چوبی روستیک، یکی از محصولات پرطرفدار امروزه است که به ویژه در آشپزخانه های مدرن و مینیمال، مورد استفاده قرار میگیرد و جلوه … وسایل تزیینی چوبی از گذشته‌های دور برای تزیین و دکور خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه نیز دکوراسیون چوبی در سبک‌های مینیمال، بوهو، روستیک و …

http://1biti.ir