خانه ییلاقی: هر آنچه که باید بدانید

خانه های ییلاقی مدرن دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: خانه های کوچک یک طبقه که به سبک معماری معاصر امروزی ساخته شده اند. مانند دیگر ساخت‌های جدید دهه ۲۰۲۰، خانه‌های ییلاقی مدرن معمولاً از مواد محبوبی مانند بتن و شیشه ساخته می‌شوند و دارای خطوط براق و زوایای تیز هستند.

مزایا و معایب زندگی در خانه های ییلاقی چیست؟

مزایای

مزایایی که خانه های ییلاقی ارائه می دهند واقعاً بی پایان هستند. اولاً، افراد با تحرک محدود از خانه های ییلاقی به دلیل دسترسی آنها قدردانی می کنند. ملیسا روحانی یکی از بنیانگذاران استودیو گوتو برمن می‌گوید: «زندگی یک سطحی می‌تواند بازی را تغییر دهد، به‌ویژه برای کسانی که نمی‌خواهند روزانه با پله‌ها سر و کار داشته باشند». آبکاریان موافق است و می‌افزاید که خانه‌های ییلاقی «برای خانواده‌های کوچک‌تر یا به آرامی پذیرایی از افراد مسن خوب هستند، زیرا یک طبقه هستند».

اما برای آبکاریان، مزیت خرید یک خانه ییلاقی پتینه و جذابیت آن است. او می گوید: «این مالکیت بخشی از تاریخ است. همیشه ایده خوبی است که آنچه را که می‌توانیم حفظ کنیم و از ویژگی‌هایی که در خانه‌های قدیمی‌تر به وجود می‌آیند قدردانی کنیم. مزیت دیگر این است که داشتن فضای کوچکتر هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.

برمن از طرفداران خانه های ییلاقی به دلیل قابلیت های زندگی در فضای باز و سرپوشیده است. او می‌گوید: «خانه‌های ییلاقی با ایوان‌های خاص خود، بیرون را به داخل می‌آورند و پیوندی قوی با طبیعت ایجاد می‌کنند. خانه های ییلاقی نیز دنج هستند. فضای کوچکتر خود را به خانه ای گرم و صمیمی می دهد.» در همین حال، روحانی خانه های ییلاقی را به دلیل تطبیق پذیری آنها دوست دارد. او می‌گوید: خانه‌های ییلاقی مانند آفتاب‌پرست‌های طراحی‌شده هستند، آنها به راحتی می‌توانند با سبک‌های مختلف سازگار شوند و به صاحب خانه‌ها انعطاف‌پذیری زیادی در مورد اینکه می‌خواهند فضایشان به نظر برسد، می‌دهند.

معایب

برای برخی از افراد، اندازه کوچک خانه های ییلاقی می تواند یک نقطه ضعف باشد. روحانی اذعان می‌کند: «کوچک می‌تواند دنج باشد، اما می‌تواند کمی هم احساس شود، به خصوص اگر خانواده بزرگی داشته باشید». آبکاریان اشاره می کند که فضای محدود می تواند به ویژه در آشپزخانه که بسیاری آن را قلب خانه می دانند چالش برانگیز باشد. او خاطرنشان می کند: «آشپزخانه های قدیمی کوچکتر از آن چیزی هستند که ما به عنوان معمولی و کاربردی تصور می کنیم.

بازسازی یک خانه ییلاقی، به ویژه خانه ای که بیش از 100 سال پیش ساخته شده است، برای سازگاری با زندگی معاصر نیز می تواند دشوار باشد. برمن می گوید: «به روز رسانی خانه های ییلاقی قدیمی برای نیازهای امروزی می تواند مانند حل یک معما باشد. “این همیشه ساده نیست و ممکن است نیاز به حل خلاقانه مشکل داشته باشد.”

خانه های ییلاقی امروز کجا یافت می شوند؟

خانه های ییلاقی را می توان در سراسر جهان از بنگلادش و هند گرفته تا بریتانیا و ایالات متحده یافت. اینجا در ایالات متحده تعداد خانه های ییلاقی در مناطق غرب میانه و ساحل غربی بسیار بیشتر از هر جای دیگری در کشور است. آبکاریان می‌گوید: «آنها معمولاً در کنار هم قرار می‌گیرند و محله‌های فوق‌العاده جذابی را می‌سازند.

علاوه بر محله های کالیفرنیا که در بالا نام بردیم، مانند بلندی های بلمونت لانگ بیچ و بهشت ​​خانه های ییلاقی پاسادنا، خانه های ییلاقی در مناطق مسحورکننده ای مانند ساوت پارک مانور در شیکاگو، ارتفاعات سمینول در تامپا، ارتفاعات جونیوس در دالاس، و ساحل فار راکاوی در شهرستان کوئینز جمع شده اند. ، نیویورک.

source: https://www.architecturaldigest.com/story/bungalow-everything-you-need-to-know