اخبار پزشکی | دراگمد

اخبار پزشکی | دراگمد

در دکتر نیوز آخرین اخبار بیماری و درمان، دارو و مکمل، رژیم غذایی، زیبایی و سلامت، طب سنتی و کرونا را مطالعه کنید. سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران 8 بهمن ماه روز جراح عمومی را خدمت تمامی همکاران در سراسر کشور تبریک عرض می نماید. طی حکمی از سوی رئیس کل سازمان نظام پزشکی دکتر” سعیدساعی” به عنوان قائم مقام رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ منصوب شد.

اعلامیه حقوق جنسی؛ انجمن جهانی بهداشت جنسی (WAS)

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر آمادگی کامل اعضای این سازمان را جهت هر گونه همکاری اعلام نمود. درآستانه عید سعید مبعث مجمع عمومی نظام پزشکی با حضور رئیس کل سازمان ؛ هیات رئیسه مجمع عمومی؛ رئیس شورای عالی و اعضای این مجمع امروز جمعه 28 بهمن ماه 1401 به مدت دوروز آغاز به کار کرد. سازمان غذا و دارو آمریکا داروی هرپستین هیلکتا (تراستوزومب و هیالورونیداز اویسیک) را برای تزریق زیر پوستی به منظور درمان افراد مبتلا به سرطان سینه در مراحل اولیه که HER2 در آن ها مثبت است تایید کرده است.

محققان نشان دادند که بین بیماری کبد چرب غیر الکلی و خطر دیابت در کودکان ارتباطی وجود دارد

نتایج نشان داد کیفیت زندگی کسانی که داروهای ضد افسردگی مصرف کرده بودند پس از ۲ سال تفاوت محسوسی با کسانی که داروهای مذکور را دریافت نکرده بودند نداشته است. سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درنظر دارد به منظور خرید سرور اقدام به برگزاری مناقصه عمومی نماید. سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درنظر دارد اموال منقول مازاد براحتیاج و اثاث فرسوده و اسقاطی خود را با قیمت پایه ی اعلام شده به مزایده بگذارد. معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی کل با همکاری انجمن پزشکان ورزشی ایران؛ سمینار تروما و تغذیه در ورزشهای کوهستانی را 14 و 15 بهمن ماه 1401 برگزار می‌کند. اعضای حاضر درمجمع عمومی عادی سالیانه سازمان نظام پزشکی در پنل پایانی جلسه به پرسش از مسئولین اجرایی سازمان در خصوص مسائل مبتلا به جامعه پزشکی پرداختند.

دانشمندان شروع به درک عملکرد دقیق نوعی از ژن‌ها کرده‌اند که بر خلاف ژن‌های دیگر، پروتئین‌ها را رمزگذاری نمی‌کند. تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه باث مکانیسمی نشان می‌دهد که توسط آن ژن‌های… عادت‌های مفید کوچک اما تاثیرگذار می‌توانند نقش مهمی در سلامتی ما داشته باشند.

برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که آنفلوآنزای پرندگان دنیاگیری مرگبار بعدی خواهد بود، اما دیگران می‌گویند وضعیت کنونی با خطر چند سال پیش تفاوتی دراگ مد: خبر پزشکی ندارد. در دهه‌های اخیر تلاش زیادی برای پدیدآمدن تصویری مثبت از دندانپزشکی انجام‌گرفته، اما همچنان این حرفه درگیر شایعات و اسرار هولناکی است. تجربیات ترسناک و ناراحت کننده در زمان مرگ (بر خلاف موارد بالا) اغلب ماهیت یکسانی ندارند و اثرات تعالی بخش و مثبت مشابه آنچه در موارد مثبت گفته شد را ندارند. تجربه کنندگان متوجه نقاط مشخصی در زندگی گذشته خود می شوند که این موضوع باعث بروز تحولی مثبت و درازمدت در رشد روانی آنان در آینده می شود. علاقه مندان به مطالعه بیشتر در خصوص این پژوهش می توانند به مجله Communications Biology مراجعه نمایند.

  • تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه باث مکانیسمی نشان می‌دهد که توسط آن ژن‌های…
  • بی اشتهائی ومیزان غذاخوردن درسنین مختلف درکودکان به طورطبیعی متفاوت است.والدین گرامی باید بدانندکه…
  • نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی سالم پس از تشخیص سرطان پروستات ممکن است به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.
  • محققان اخیراً به این نتیجه رسیده‌اند که هوای سرد، با ایجاد برخی از تغییرات فیزیولوژیکی در بدن ما، احتمال بروز حمله قلبی را افزایش می‌دهد.